T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ZONGULDAK / DEVREK - Devrek Anadolu İmam Hatip Lisesi

Okulumda Hayat Var

 ZONGULDAK İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

 OKULUMDA HAYAT VAR

1- PROJENİN ADI:Okulumda Hayat Var

2- YASAL DAYANAK

A.           MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TEŞKİLAT VE GÖREVLERİ HAKKINDA KANUN HÜKMÜNDE KARARNAME

MADDE 2-  (1) Millî Eğitim Bakanlığının görevleri şunlardır: a) Okul öncesi, ilk ve orta öğretim çağındaki öğrencileri bedeni, zihni, ahlaki, manevi, sosyal ve kültürel nitelikler yönünden geliştiren ve insan haklarına dayalı toplum yapısının ve küresel düzeyde rekabet gücüne sahip ekonomik sistemin gerektirdiği bilgi ve becerilerle donatarak geleceğe hazırlayan eğitim ve öğretim programlarını tasarlamak, uygulamak, güncellemek; öğretmen ve öğrencilerin eğitim ve öğretim hizmetlerini bu çerçevede yürütmek ve denetlemek.

B.            MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI OKUL ÖNCESİ EĞİTİM VE İLKÖĞRETİM KURUMLARİ YÖNETMELİĞİ

MADDE 4-(d) Ders etkinliklerine kalım: Öğrencilerin, sınıf veya okul içinde yaptıkları; eleştirel düşünme, problem çözme, okuduğunu anlama, araştırma yapma gibi bilişsel, duyuşsal, psikomotor alanındaki becerilerini kullanmasını ve geliştirmesini sağlayan, performansını değerlendirmeye yönelik çalışmalar

30-12-2021

C.           MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI 2019- 2023 STRATEJİK PLANI

AMAÇ 1- Bütün öğrencilerimize, medeniyetimizin ve insanlığın ortak değerleri ile çağın gereklerine uygun bilgi, beceri, tutum ve davranışların kazandırılması sağlanacaktır.

AMAÇ 3- Okul öncesi eğitim ve temel eğitimde öğrencilerimizin bilişsel, duygusal ve fiziksel olarak çok boyutlu gelişimleri sağlanacaktır.

            Hedef 3.2- Öğrencilerimizin bilişsel, duygusal ve fiziksel olarak çok boyutlu gelişimini önemseyen, bilimsel düşünme, tutum ve değerleri içselleştirebilecekleri bir temel eğitim yapısına geçilerek okullaşma oranı artırılacaktır.

D.           EĞİTİM VİZYONU 2023

3-PROJE GEREKÇESİ:

Öğrencilerin içinde yaşadıkları çevreyi kavramalarına yardımcı olan her türlü bilgi anlamlıdır. Bu bilgiler, öğrencilerin öğrendikleri ve içinde bulundukları dünya arasındaki ilişkiyi görebilmelerine kaynaklık eden bağlamsal çerçevelerde yer almaktadır. Teorik olarak anlatılan bilginin günlük hayat ile ilişkilendirilmesi ve öğrenci için daha anlamlı hale getirilmesi çabası, eğitimde bağlam kavramının ön plana çıkmasına neden olmuştur. Öğrenme sürecinde bağlamlar; öğrencilerin kavramlara, kurallara, yasalara vb. bilgilere anlam vermelerine yardımcı olan durum, olay, problemlerdir. Bu süreçte kullanılacak bağlamların öğrencide anlam oluşturabilmesi için öğrenci tarafından bilinen bir bilgi ya da deneyimle ilişkili olması gerekmektedir. Okullardaki öğrenme ortamlarında edinilen bilgi ve deneyimlerin degerçek yaşamda kullanılabilecek nitelikte olması önem arz etmektedir. Böylelikle öğrencilere kendileri için neyin daha önemli olduğuna karar vermeleri konusunda önemli ipuçları sağlar, bilginin yapılandırılmasını ve seçiciliğini kolaylaştırır. Gerçek yaşam koşullarını içerek problem, durum ve olaylara öğretim sürecinde yeterince yer verilmediği ve bilginin yapılandırılmasından ziyade ezberlenmeye neden olduğu bilinmektedir. Bu eksiklik pandemi süreci ile birlikte daha fazla hissedilir olmuş, öğrencilerin derslere yönelik ilgi ve öğrenme motivasyonlarının azaldığı görülmüştür. Bu sebeple projemizde, ilk ve ortaokullardaki derslerin öğretim programlarında yer alan kazanımların öğrencilerin günlük yaşamda karşılaştıkları durum, olay ve sorunlarla ilişkilendirilerek anlamlı öğrenmelerin gerçekleştirilmesi, öğretimin zenginleştirilmesine ihtiyaç duyulmuştur.

4- PROJENİN KONUSU:

İlkokul ve ortaokulda yer alan derslerin öğretim programlarında yer alan kazanımları günlük yaşamla ilişkilendirerek okul içi- okul dışı etkinliklerplanlanması ve uygulanmasıdır.

5- PROJENİN SÜRESİ:

2021/2022 Eğitim- Öğretim Yılı

6- HEDEF GRUP:

İlimizdeki ilkokul, ortaokul öğrencileri

7- PROJE AMACI:

İlkokul ve ortaokulda öğrenim gören öğrencilerimizin, bu kademelerdeki derslere yönelik motivasyon, ilgi, bilgi birikimlerini artırmak ve olumlu tutum geliştirmelerini sağlamak; bu derslerdeki yeteneklerini ve bu derslerin gerçek yaşamlarındaki faydalarını keşfetmelerine yardımcı olmak; edindikleri deneyim ve öğrendikleri bilgileri,günlük yaşantılarındakullanmalarını ve uygulamalarını sağlayarak bu ders ve alanlara yönelik öz farkındalıklarının gelişimine katkıda bulunmak; ilgili derslerle ilişkili günlük yaşamda karşılaşılan problemleri çözmeye yönelik gerekli bilgiyi araştırma, keşfetme, yorumlama ve zihinde yapılandırma becerilerinin geliştirilmesini desteklemektir.

8- HEDEFLER:

·         İlkokul öğrencilerinin gelişim düzeyine ve kendi bireyselliğine uygun olarak gündelik hayatta ihtiyaç duyacağı temel düzeyde sözel, sayısal ve bilimsel akıl yürütme ile sosyal becerileri ve estetik duyarlılığı kazanmış, bunları etkin bir şekilde kullanarak sağlıklı hayat yönelimli bireyler olmalarını sağlamak,

·         Ortaokul öğrencilerinin "Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi"nde ve disiplinlere özgü alanlarda temel düzey beceri ve yetkinlikleri kazanmış bireyler olmalarını sağlamak,

·         Öğrencilerin günlük yaşamda karşılaştıkları bir durum, olay ya da problem ile ilgili duygu, düşünce ve görüşlerini sözlü ve yazılı olarak etkili ve anlaşılır biçimde ifade etme becerilerini geliştirmek,

·         Yabancı dilde akıcılık, yeterlilik ve kalıcılığı sağlayabilmek için öğrencilerin öğrendiklerini gerçek hayatta uygulamaya koyma ihtiyacını karşılamak,

·         Öğrencilerin matematiksel kavramları anlamalarına ve bu kavramları günlük hayatta kullanmalarına yardımcı olmak,

·         Öğrencilerin günlük yaşam sorunlarına ilişkin sorumluluk almalarını ve bu sorunları çözmede fen bilimlerine ilişkin bilgi, bilimsel süreç becerileri ve diğer yaşam becerilerinin kullanmalarını sağlamak,

·         Öğrencilerin, toplumsal ilişkileri düzenleme ve karşılaştıkları sorunları çözmede temel iletişim becerileri ile sosyal bilimlerin temel kavram ve yöntemlerini kullanmalarına yardımcı olmak,

·         Öğrencilerin dinin sosyal hayat, kültür ve medeniyet unsurları üzerindeki etkilerini kavramalarına veçevrelerindeki dinî davranış, yorum, tutum ve deneyimlerin farkında olmalarına yardımcı olmak,

·         Öğrencilerin, günlük yaşam durumlarına ilişkin duygu, düşünce ve deneyimlerini müzik ve görsel sanatlar yoluyla ifade etmelerine imkân sağlamaktır.

9-UYGULAMA SÜRECİ

Faaliyet takviminde belirtilen tarihlerde ilgili derslere yönelik okul içi ve/veya okul dışı etkinlikler yapılacaktır.

Tasarlanan etkinliklerin ilgili dersin kazanımları ile ilişkilendirilecek öğrencilerin gerçek yaşam durumları ile ilgili olmasına önem verilecektir.

Her ay için seçilen dersle ilgili etkinlikler, o ayın son haftası yapılarak okulların sosyal medya sayfalarında paylaşılacaktır. Bununla birlikte etkinliklerin, okullara gönderilecek olan link üzerinden kaydetmeleri sağlanacaktır.

Yapılacak olan etkinlikler her ay okul panosunda sergilenecektir.

FAALİYET TAKVİMİ: Projemiz her ayın son haftası belirtilen dersle ilgili olarak okullarda en az bir etkinlik gerçekleştirilecek şekilde planlanmıştır. Projenin uygulama sürecine yönelik faaliyet takvimi aşağıdaki gibidir.

 

KASIM

ARALIK

OCAK

ŞUBAT

MART

NİSAN

MAYIS

YABANCI DİL

X

 

 

 

 

 

 

TÜRKÇE

 

X

 

 

 

 

 

DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ

 

 

X

 

 

 

 

FEN BİLGİSİ

 

 

 

X

 

 

 

GÖRSEL SANATLAR/ MÜZİK

 

 

 

 

X

 

 

MATEMATİK

 

 

 

 

 

X

 

SOSYAL BİLGİLER

 

 

 

 

 

 

X

 

 













10-GÖREV DAĞILIMI

PROJE EKİBİ:

· Projeyi Yürütecek Kurum: Zonguldak İl Millî Eğitim Müdürlüğü

· Projeden Sorumlu İl Millî Eğitim Md. Yrd. : Erdal YILMAZ

· İl Proje Ekibi: Dr. Elvan SULU, Hamide YAVUZARSLAN, Tuğrul KÜLAH

PROJEEKİBİNİN GÖREV VE SORUMLULUKLARI

1. İlde projenin sahiplenicisi olmak.

2. Faaliyet takvimine uygun olarak yapılması gerekenleri düzenlemek.

3. İlçeler ile gerekli görüldüğünde toplantı yaparak projenin ilerlemesini sağlamak.

4.İl ve ilçelerde yapılanları takip etmek.

5.İmkânlar doğrultusunda yerel yönetimlerle görüşülüp belediye panolarında proje afişinin yayınlanmasını sağlamak.

6. Aylık raporları düzenlemek.

7. Nihai rapor hazırlanması.

11-DEĞERLENDİRME

Projemize katılan öğretmen ve öğrencilerin proje sonunda görüşleri alınarak nihai rapor hazırlanacaktır.

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 30.12.2021 - Güncelleme: 30.12.2021 12:12 - Görüntülenme: 10383
  Beğen | 0  kişi beğendi